Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli skupiać się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, i uzyskanie posady w jednej z nich nie było dobre. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak znacznie bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing także reklama w Internecie, i przy tym jesteś nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale z czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?
By zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na wstępie nie musisz inwestować w wyjątkowo rozbudowany design strony – wystarczy, aby była oczywista także wyglądała profesjonalnie. Ale co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z różnych dziedzin albo link do naszego bloga.
Podobna tematyka: profesjonalna redakcja i korekta tekstu
Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, a praca w Internecie nie jest wyjątkiem od tej reguły. Nie posiada innej drogi – że będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie pozwól jednak, żeby początkowe trudności odebrały Ci wiarę we własny sukces! Każdy copywriter zaczynał w analogiczny sposób, ale udało się ale tym, którzy się nie poddali.